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Publikationsliste für
Florian Klinger
E325 - Institut für Mechanik und Mechatronik
als Autorin / Autor bzw. wesentlich beteiligte Person

14 Datensätze (2013 - 2021)


Zeitschriftenartikel


F. Klinger, J. Nusime, J. Edelmann, M. Plöchl:
"Wobble of a racing bicycle with a rider hands on and hands off the handlebar";
Vehicle System Dynamics, 52 (2014), S. 51 - 68.


Buchbeiträge


F. Klinger, J. Edelmann, M. Plöchl, S. Jeindl:
"Effects of different excitation spectra on virtual suspension damper design";
in: "The Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks", M. Rosenberger, M. Plöchl, K. Six, J. Edelmann (Hrg.); herausgegeben von: International Association for Vehicle System Dynamics (IAVSD); CRC Press, 2016, ISBN: 978-1-138-02885-2, 10 S.


Vorträge und Posterpräsentationen (mit Tagungsband-Eintrag)


F. Klinger, J. Edelmann, S. Jeindl, M. Plöchl:
"Equivalent suspension parameters of active suspension systems";
Vortrag: 14th International Symposium on Advanced Vehicle Control (AVEC'18), Peking; 16.07.2018 - 20.07.2018; in: "Proceedings of AVEC'18", (2018), 6 S.

F. Klinger, J. Edelmann, M. Plöchl:
"Characterization and potential analysis of passive and (semi-)active suspension systems by means of equivalent suspension parameters";
Vortrag: chassis.tech plus, München; 25.06.2019 - 26.06.2019; in: "10th International Munich Chassis Symposium 2019", Springer Vieweg, (2019), ISBN: 978-3-658-26435-2; S. 389 - 403.

F. Klinger, J. Edelmann, M. Plöchl, S. Jeindl, B. Angrosch:
"Virtual chassis tuning with emphasis on the damper characteristics";
Vortrag: chassis.tech plus, München; 16.06.2015 - 17.06.2015; in: "6th International Munich Chassis Symposium 2015", P. E. Pfeffer (Hrg.); Springer Vieweg, (2015), ISBN: 978-3-658-09710-3; S. 325 - 346.

F. Klinger, J. Nusime, J. Edelmann, G. Magnani, M. Plöchl:
"Wobble of a bicycle with rider hands-on and hands-off";
Vortrag: 23rd International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks, Qingdao; 19.08.2013 - 23.08.2013; in: "23rd International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks", (2013), 7 S.

J. Nusime, F. Klinger, J. Edelmann, G. Magnani, M. Plöchl:
"Some considerations on modelling bicycle wobble at high speed";
Vortrag: Symposium on the Dynamics and Control of Single Track Vehicles, Narashino, Japan; 11.11.2013 - 13.11.2013; in: "Bicycle and Motorcycle Dynamics 2013", (2013), 9 S.


Vorträge und Posterpräsentationen (ohne Tagungsband-Eintrag)


F. Klinger, J. Edelmann, M. Plöchl:
"Feedback and feedforward control concepts to improve road holding for passenger cars";
Vortrag: GAMM 2019 - 90th Annual Meeting of the International Association of Applied Mathematics and Mechanics, Universität Wien, Austria; 18.02.2019 - 22.02.2019.

F. Klinger, J. Edelmann, M. Plöchl, S. Jeindl:
"Effects of different excitation spectra on virtual suspension damper design";
Vortrag: 24th International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks (IAVSD2015), Graz; 17.08.2015 - 21.08.2015.


Dissertationen (eigene und begutachtete)


F. Klinger:
"Kombinierte Betrachtung passiver und (semi-)aktiver Radaufhängungen mittels äquivalenter Fahrwerksparameter";
Betreuer/in(nen), Begutachter/in(nen): J. Edelmann, M. Plöchl; Institut für Mechanik und Mechatronik E325/A1, 2018.


Diplom- und Master-Arbeiten (eigene und betreute)


F. Klinger:
"Theoretische Untersuchungen zum High-Speed-Wobble-Phänomen bei Rennrädern";
Betreuer/in(nen): M. Plöchl, J. Edelmann; Institut für Mechanik und Mechatronik, E325/A1, 2013.

M. Klinger:
"Analyse der Fahrdynamik und Fahrsicherheit von E-Scootern";
Betreuer/in(nen): F. Klinger, M. Plöchl, J. Edelmann; Institut für Mechanik und Mechatronik E325-01, 2021.

F. Lesch:
"Konzeption eines Steer-by-Wire Lenksystems für Fahrräder";
Betreuer/in(nen): F. Klinger, M. Plöchl, J. Edelmann; Institut für Mechanik und Mechatronik E325-01, 2021.

P. Mandl:
"Predictive driver model for speed control in the presence of road obstacles";
Betreuer/in(nen): F. Klinger, C. Hametner, J. Edelmann; Institut für Mechanik und Mechatronik E325-01, 2021.