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Doctor's Theses (authored and supervised):

P. Stricker:
"Remotesensing - Anwendung der Abgasfernmessung zur Identifizierung hochemittierender Fahrzeuge im fließenden Verkehr";
Supervisor, Reviewer: H.-P. Lenz, W. Linzer; E 315 Institut für Verbrennungskraftmaschinen und Kraftfahrzeugbau, 2002.



English abstract:
this work the potential of the remote sensing to identify high emitting vehicles in fiow traffic is pointed out.
Starting with a description of the used measuring equipment different methods for an efficient preselection are described. In this case problems appearing during the practical application are also treated.
In several measuring campaigns the capability to measure passenger cars and heavy duty vehicles in fiow traffic has been proven in urban areas and on highways.
Only a low percentage of the vehicle fleet is responsible for a high percentage of the emissions caused by this fleet. The remote sensing is an efficient tool to identify this high emitting vehicles in fiow traffic.

German abstract:
Im Rahmen dieser Arbeit werden die Möglichkeiten der Abgasfernmessung zur Identifizierung hochemittierender Kraftfahrzeuge im fließenden Verkehr aufgezeigt.
Ausgehend von einer Beschreibung der verwendeten Meßtechnik werden verschiedene Methoden zur treffsicheren Vorselektion betrachtet. Dabei werden auch Probleme behandelt, die sich bei der praktischen Anwendung ergeben.
Im Rahmen mehrerer Meßkampagnen im städtischen Bereich und auf Autobahnen wurde die Praxistauglichkeit an Personenkraftwagen und schweren Nutzfahrzeugen erprobt.
Es zeigt sich, daß nur ein sehr geringer Anteil der Fahrzeuge für einen Großteil der Emissionen verantwortlich ist. Die Abgasfernmessung stellt ein effizientes Hilfsmittel dar, um diese hochemittierenden Fahrzeuge im fließenden Verkehr identifizieren zu können.

Created from the Publication Database of the Vienna University of Technology.