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Talks and Poster Presentations (with Proceedings-Entry):

B. Illini, H.-P. Lenz, B. Fellner:
"Neue Prognose der Abgasemissionen in Deutschland und europäische Perspektiven";
Talk: Innovative Fahrzeugantriebe, Dresden (invited); 2004-11-11 - 2004-11-12; in: "Innovative Fahrzeugantriebe", VDI Verlag GmbH, VDI Berichte 1852 (2004), ISBN: 3-18-091852-7; 463 - 490.



English abstract:
The Exhaust Emission Prognosis Program developed in 1998 by the Technical University of Vienna for the Working Group Emissions and Air Quality ot the German Automotive Industry for the calculation of the emissions of road traffic in Germany has been replaced by a new program, which should also serve for the calculation of the exhaust emissions in the EU.
The results for Germany show a decreasing tendency of the exhaust emissions of the limited components with the exception of HC and CO for Heavy Duty Vehicles from 2005 and 2007 respectively.
The comparison between the calculated and reported fuel consumption shows a good congruence for gasoline but a difference for diesel fuel. This can partly be explained by missing data for the consideration of accessories for commercial vehicles.
The emissions as a result of the use of air conditioning, traffic congestion and reduction of particle emissions through particle filters, etc., were analysed individually.
Due to the fact that a standardized statistical record of the most important input data of all European countries is not available, it is impossible at the moment to achieeve reliable results on a European basis.

German abstract:
Das 1998 für den Arbeitskreis Emissionen und Luftqualität der deutschen Automobilindustrie von der TU Wien erstellte Emissionsprognoseprogramm für die Berechnung der Emissionen des Straßenverkehrs in Deutschland wurde durch ein neues ersetzt, das auch für die Berechnung der Emissionen in der EU dienen soll.
Die Ergebnisse für Deutschland zeigen eine sinkende Tendenz der Emissionen der gesetzlich limitierten Komponenten mit Ausnahme von HC und CO für Schwere Nutzfahrzeuge ab 2005 bzw. 2007.
Der Vergleich zwischen berechnetem und angegebenem Kraftstoffverbrauch zeigt eine gute Übereinstimmung für Otto-Kraftstoff und eine Differenz beim Dieselkraftstoff. Dies ist zum Teil mit fehlenden Daten für die Berücksichtigung von Nebenaggregaten für Nutzfahrzeuge erklärbar
Die Emissionen unter anderem infolge der Verwendung von Klimaanlagen, wegen Stau und Minderungen der Partikelemissionen durch Par1ikelfilter wurden einzeln analysiert.
Da eine einheitliche statistische Erfassung der wichtigsten Eingangsdaten aller europäischer Länder fehlt, ist es derzeit nicht möglich, zuverlässige Ergebnisse auf europäischer Basis zu erzielen.


Online library catalogue of the TU Vienna:
http://aleph.ub.tuwien.ac.at/F?base=tuw01&func=find-c&ccl_term=AC04968825


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