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Talks and Poster Presentations (with Proceedings-Entry):

C. Jelitto, J. Willand, B. Geringer, M. Weikl, F. Beyrau, A. Leipertz, A. Loch:
"Einfluss von Ladungstemperatur und AGR- Rate auf die Kompressionszündung in einem Ottomotor";
Talk: Controlled Auto Ignition, Haus der Technik, Essen (invited); 2005-10-20 - 2005-10-21; in: "Kontrollierte Selbstzündung Controlled Auto Ignition", W. Salber, O. Lang (ed.); (2005), 17 pages.



English abstract:
The goal of the investigation was to determine the critical temperature and exhaust gas residual fraction requirements for compression ignition. A 1.6/ FSI production engine was used as the test motor for the following compression ignition investigations. To accomplish the goal, an optical laser measurement system called '.CARS- Spectroscopy" and an engine with optical access to the combustion chamber was used. The measurement system was successful in determining the thermodynamic boundary conditions, including temperature and exhaust gas residual fraction, required for controlled auto ignition. The temperature measurements were taken during the intake and compression stroke for varying intake valve and spark timing strategies.

German abstract:
Ziel der Untersuchung war es, die für die Kompressionszündung wichtigen parameter Temperatur und AGR-Rate zu erfassen. Als Versuchsträger dient ein 1,61 FSI- Serienmotor. Zum Erreichen des Zieles ist ein laseroptisches Messverfahren, die "GARS-Spektroskopie", genutzt worden. Für die Anwendung dieser Technik wurde der Motor mit optischen Zugängen ausgerüstet. Es konnten die thermodynamischen Randbedingungen einschließlich Temperatur und AGR-Rate für eine kontrollierte Selbstzündung erfasst werden. Die Messung der Temperatur erfolgte während des Ansaug- und während der Kompressionstaktes bei einer Variation der Einlassnockenphase und des Zeitpunkts der Zündfunkenauslösung.


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