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Diploma and Master Theses (authored and supervised):

I. Körmendi:
"Design traffic calculation methods in different European countries";
Supervisor: R. Blab, W. Kluger-Eigl; Institut für Verkehrswissenschaften - Forschungsbereich Straßenwesen, 2010; final examination: 2011-01-20.



English abstract:
The thesis gives a review about the determination of design traffic methods using
the Hungarian Pavement Design Specification (ÚT 2-1.202:2005 Dimensioning and
Strengthening of Bituminous Pavements) and a comparison with the guidelines of the
different EU countries (Austria, France, Germany, Switzerland and the United
Kingdom) with special regard to the evaluation of heavy axle damage factors.
Calculations are based on real traffic census data from Hungary, namely from M7
motorway, primary major road No 4 and secondary major road No 86. Before
implementing the traffic data, preliminary evaluation was performed with the help of
multidimensional analysis of axle loads.
Besides, vehicle conversion factors have also been reviewed in the thesis on the
basis of WIM measurement data using the Hungarian and the Austrian calculation
processes.

German abstract:
Die vorliegende Diplomarbeit gibt einen Überblick über verschiedene Methoden der Oberbaubemessung. Die ungarische Richtlinie (ÚT 2-1.202:2005 Dimensionierung von Asphalt Oberbauten)wird mit den Richtlinien der EU-Länder Österreich, Frankreich, Deutschland, Schweiz und Großbritanien verglichen. Besonders berücksichtigt wird die Auswirkung der Schadenschwere von schweren Achsen. Die Berechnungen gründen auf wirklichen Verkehrszählungsdaten
aus Ungarn (Autobahn M7, Hauptverkehrstraße Nr. 4 und
Hauptverkehrstraße Nr. 86). Vor der Anwendung der Verkehrsdaten wurde
eine Gliederung mit Hilfe der mehrdimensionalen Analyse der Achslasten gemacht.
Abschließend wurden Äquivalenzwerte für verschiedene Fahrzeugtypen auf der Grundlage der WIM Messdaten nach dem ungarischen und dem österreichischen Verfahren ermittelt und gegenübergestellt.

Keywords:
design traffic calculation, vehicle conversion factor, heavy vehicles, axle weight, weigh in motion

Created from the Publication Database of the Vienna University of Technology.