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Doctor's Theses (authored and supervised):

M. Hemedi:
"Optimal input - output selection for the control of flexible structures";
Supervisor, Reviewer: M. Kozek, M. Hromcik; Institut für Mechanik und Mechatronik, 2015; oral examination: 2015-11-18.



English abstract:
In context of robust control design, this dissertation thesis deals with optimal inputoutput
selection methods for
exible structures. New strategies are introduced. Assuming

exible structures with numerous input- and output candidates a meaningful
choice is a basic prerequisite for an e ective control design.
After an introduction into
exible structures topic, modelling and overview on the
state of the art selection criteria the newly proposed input-output selection techniques
are presented. Their properties and bene ts are discussed. The methods are
applied to a simple academic example to show their functionality. Evaluated results
are veri ed by a standard criterion.
The applicability of proposed techniques to a high complex systems is shown by
considering of two large "Blended Wing Body" aircraft models. The optimal inputoutput
selection with respect to a control goal is carried out.
After conclusion an information on the ACFA 2020 Project is brie
y given.

German abstract:
Die vorliegende Dissertationsarbeit befasst sich, im Kontext der robusten Regelung,
mit Methoden zur optimalen Auswahl von Ein- und Ausg angen f ur
exible Strukturen
und stellt neue Strategien vor. Im Fall zahlreicher Ein- und Ausgangskandidaten,
ist eine e ziente Auswahl eine grundlegende Voraussetzung f ur ein e ektives
Regelkreis.
Nach der Einf uhrung in das Thema von
exiblen Strukturen, Modellierung und
Uberblick uber existierende Selektionsmethoden, werden die neu vorgeschlagenen
Ein- und Ausgangssuchkriterien pr asentiert. Ihre Eigenschaften sowie auch Vorteile
werden diskutiert. Die Anwendbarkeit ist an einem akademischen Beispiel demonstriert.
Berechnete Ergebnisse sind durch ein anerkanntes Standardkriterium veri ziert.
Die N utzlichkeit der neu entwickelten Methoden f ur Systeme mit hoher Komplexit at
wird anschlie end gezeigt. Die optimale Wahl der Ein- und Ausg ange f ur zwei
"Blended Wing Body" Flugzeugmodelle, welche das Regelungsdesign mit gesetzten
Regelzielen er-m oglichen, werden berechnet.
Nach der Zusammenfassung im letzten Teil dieser Arbeit, werden grundlegende Informationen
uber das ACFA 2020 Projekt zusammengefasst.


Electronic version of the publication:
http://publik.tuwien.ac.at/files/PubDat_248356.pdf


Created from the Publication Database of the Vienna University of Technology.