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Participations in Exhibitions without Catalogue:

C Hohenbüchler, I. Hohenbüchler:
"Umordnungen";
Group exhibition; organised by: Städtische Galerie Nordhorn, curator: T. Niemeyer; Thomas Niemeyer, 2019-09-08 - 2019-10-27.



English abstract:
For twenty years now, the Städtische Galerie Nordhorn and its art school have been following a broad approach to art education, in which the artist's own practice plays a central role in the middle of the exhibition. Today, however, international art itself opens up in various ways to collaborative work, public participation and cooperative authorship. In this exhibition, three artistic projects offer visitors of all ages the opportunity to actively participate in the creation of the works. More than ever before, the gallery is becoming a place where art is not only admired, but where one's own attitude and possibilities can be actively explored: a field of experimentation, a forum, a workshop, a collective and above all a playground.


....intermingle... interweave... penetrate...


Colours are put together differently, the thin wool threads are mixed, the woven surfaces slowly grow into a three-dimensional picture in space. Weaving, one of the oldest cultural techniques, is experienced as a collective meditative work. Diving into threads, weaving, weaving with coloured wool.
The taut warp threads in the metal construction are woven into a room-filling machine-like spatial installation. The visitors*, especially children, can complete the picture.
Who knows and still knows this old craft of weaving? A generation ago, industrial textile production techniques were an important economic and socio-cultural factor of this city, which has completely disappeared and remains visible in the architectural monuments.

German abstract:
Bereits seit zwanzig Jahren folgt die Städtische Galerie Nordhorn mit Ihrer Kunstschule einem breiten Ansatz der Kunstvermittlung, bei dem eigene Praxis mitten im Ausstel-lungsgeschehen eine zentrale Rolle spielt. Heute öffnet sich aber auch die internationale Kunst selbst auf verschiedene Weise dem gemeinschaftlichen Arbeiten, der Beteiligung des Publikums und der kooperativen Autorschaft. In dieser Aus-stellung bieten drei künstlerische Projekte den Besucherinnen und Besuchern jeden Alters die Möglichkeit, aktiv am Werden der Werke mitzuwirken. Die Galerie wird dabei mehr denn je zu einem Ort, an dem Kunst nicht nur bestaunt wird, sondern wo die eigene Haltung und die eigenen Möglichkeiten aktiv erforscht werden können: ein Experimentierfeld, ein Forum, eine Werkstatt, ein Kollektiv und vor allem eine Spielwiese.

....ver(ein)mischen...verweben.....durchdringen...


Farben zusammensetzen einmal anders, die dünnen Wollfäden werden gemischt, die gewebten Flächen wachsen langsam zu einem dreidimensionalen Bild im Raum. Das Weben, eine der ältesten Kulturtechniken wird als ein gemeinsames meditatives Arbeiten erfahrbar gemacht. Eintauchen in Fäden wickeln, Schuss setzen mit farbiger Wolle hantieren.
Die gespannten Kettfäden in der Metall-Konstruktion werden zu einer raumgreifenden maschinenartigen Rauminstallation verwoben. Die Besucher*innen, besonders Kinder können das Bild vervollständigen.
Wer kennt und kann noch dieses alte Handwerk Weben? Industrielle textile Fertigungstechniken waren vor einer Generation ein wichtiger ökonomischer und sozialkultureller Faktor dieser Stadt, der völlig verschwunden ist und in den Architekturdenkmälern sichtbar bleibt.

Keywords:
Raumaneignung / weben / Technologie / Rauminstallation


Electronic version of the publication:
https://publik.tuwien.ac.at/files/publik_287772.pdf


Created from the Publication Database of the Vienna University of Technology.