[Back]


Publications in Scientific Journals:

B. Rüger:
"Einfluss von Fahrzeuglayout und Bahnsteiginfrastruktur auf die Haltezeit";
ETR - Eisenbahntechnische Rundschau mit ETR Austria, 06/2020 (2020), 06; 63 - 67.



English abstract:
Short stopping times in stations are an important contribution to increasing the system efficiency of the public transport. As a result, more potentials for energy saving, for increasing the quality of operation and for reducing the number of required vehicle circulations can be used while maintaining constant offers. Two important facts
influencing the stopping times are the vehicle interior design which has an immediate influence of the passenger changeover time, and the design of the platforms which significantly influences the distribution of the passengers along the platform.

German abstract:
Kurze Haltezeiten in den Stationen sind ein wichtiger Beitrag zur Effizienzsteigerung von Systemen des öffentlichen Verkehrs. Es können dadurch vermehrt Potentiale zum Energiesparen, zur Erhöhung der Betriebsqualität und zur Reduktion der erforderlichen Fahrzeugumläufe bei gleichbleibendem Angebot genutzt werden. Zwei bedeutende Faktoren, welche die Haltezeit beeinflussen, sind die Fahrzeuginnenraumgestaltung, welche einen unmittelbaren Einfluss
auf die Fahrastwechselzeit hat, sowie die Ausgestaltung der Bahnsteige, welche die Verteilung der Fahrgäste entlang des Bahnsteigs
signifikant beeinflusst.

Keywords:
Fahrgastwechselzeit, Fahrzeuge, Bahnsteige, Fahrgastverhalten

Created from the Publication Database of the Vienna University of Technology.