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Talks and Poster Presentations (with Proceedings-Entry):

A. Wasserburger, C. Hametner:
"Automated Generation of Real Driving Emissions Compliant Drive Cycles Using Conditional Probability Modeling";
Talk: 2020 IEEE Vehicular Power and Propulsion Conference, Gijon, Spanien; 2020-11-18; in: "2020 IEEE Vehicular Power and Propulsion Conference", (2020), 1 - 6.



English abstract:
Car manufacturers are required by the European Union to carry out real driving emissions tests as part of the type approval process. Comprehensive regulations define numerous requirements regarding, for example, velocity, acceleration and cycle dynamics in various environments for a real driving emission test to be valid. In order to reduce the need of extensive real world testing, drive cycles can be used during the development, calibration and testing phase of the engine or powertrain. This, however, requires the availability of a broad variety of drive cycles that not only meet the legislative specifications, but also represent naturalistic driving behavior. In this work, an entirely new method for constructing such drive cycles is presented. It is based on simulating conditional probabilities of acceleration based on logistic regression models that are estimated using real driving data. The presented approach produces diverse cycles, which meet all requirements while resembling naturalistic driving profiles.

German abstract:
Autohersteller sind von der Europäischen Union verpflichtet, im Rahmen des Typgenehmigungsverfahrens reale Fahremissionstests durchzuführen. Umfassende Vorschriften definieren zahlreiche Anforderungen z.B. hinsichtlich Geschwindigkeit, Beschleunigung und Zyklendynamik in verschiedenen Umgebungen, damit ein realer Fahremissionstest gültig ist. Um die Notwendigkeit umfangreicher Tests unter realen Bedingungen zu reduzieren, können Fahrzyklen während der Entwicklungs-, Kalibrier- und Testphase des Motors oder Antriebsstrangs verwendet werden. Dies setzt jedoch die Verfügbarkeit einer breiten Palette von Fahrzyklen voraus, die nicht nur die gesetzlichen Vorgaben erfüllen, sondern auch ein naturalistisches Fahrverhalten darstellen. In dieser Arbeit wird eine völlig neue Methode zur Konstruktion solcher Fahrzyklen vorgestellt. Sie basiert auf der Simulation bedingter Beschleunigungswahrscheinlichkeiten auf der Grundlage logistischer Regressionsmodelle, die unter Verwendung realer Fahrdaten geschätzt werden. Der vorgestellte Ansatz erzeugt verschiedene Zyklen, die alle Anforderungen erfüllen und gleichzeitig naturalistischen Fahrprofilen ähneln.

Keywords:
Real driving emissions, naturalistic driving data, drive cycles, logistic regression

Created from the Publication Database of the Vienna University of Technology.